Brocante tips



Ik maak deze post, omdat ik zelf op zoek was naar tips over brocante. Alles wat ik onderweg heb gevonden zal ik meteen met jullie delen. Tips, links, ideeen en meer.

Kussens.

Zelf kussens maken in brocante stijl. Wat in mij op komt is pasteltinten met natuurtinten, gebruik makende van rest lapjes waarmee je een kussen kan 'aankleden', een overgebleven stukje kant, mooi lint, stofknopen, stoffen bloemen, piping, kwastjes en tekst. Het woord wat erbij past is landelijk romantisch.

a-landelijkekussens.jpghttp://www.stylingandlivingshop.nl/c-843908/kussens-en-plaids/

Verf.

Met welke verf maak je nou een meubelstuk brocante? Wat ik veel hoor en lees is krijtverf. Daarnaast wordt er ook gebruik gemaakt van gewone muurverf, wat voordeliger is en makkelijk aan te brengen. Een paar merken die de moeite waard zijn om te bekijken;

Amazona - http://www.krijtverf-kalkwas.nl/


http://www.maisonbelle.nl/2012/geef-je-meubels-een-verfje/


Sjablonen.

Een mooi sjabloon met ornament motief doet het goed als je het over brocante hebt. Denk dan aan sierlijke vormen met rondingen en een vleugje klassieke stijl.



Winkels.
Wanneer je zelf aan de slag wilt met het opkanppen van een meubelstuk kan je altijd kijken bij de kringloop, 2e hands zaakjes of markplaats uitpluizen. Je zal ergens een juweeltje treffen die je zelf nog mooier kan maken. Als je opzoek bent naar brocante meubels, zonder je zelf op het creatieve pad te begeven, kijk dan bij 1 van onderstaande sites;


Blogs over brocante.

Er zijn veel mensen die een blog gemaakt hebben om hun 'brocante verhalen' te delen. Er worden tips gegeven, je kan er ideeen op doen en er staan prachtige foto's met perfect gestylde stillevens. Kijk bij onderstaande links voor inspiratie;



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...