Zelf zeepjes maken / making soap



Dit is het basispakket 'zeep maken' wat ik gekocht heb bij http://www.soapqueen.nl/ . Er zitten 2 stukken gietzeep in (transparant en wit) een plastic maatbeker, 2 plastic roerlepels, een mal, 3 soorten geuren, 3 soorten kleuren en de handleiding. Op de foto zie je ook nog een zakje lavendel, die heb ik zelf meegenomen uit Frankrijk (uiteindelijk heb ik hier niets mee gedaan).

This is the basic package 'making soap' what I bought at http://www.soapqueen.nl/ . There are 2 pieces pouring soap, transparant and white, a measuring cup, 2 plastic spoons, a mould, 3 scents, 3 colours and a manual in it. On the picture you can also see lavander, wich I brought from France (in the end I did'nt use it).


Ik heb ervoor gekozen een klein pannetje met water op het vuur te zetten en de zeep langzaam te laten smelten in een glazen pot. Ik heb het witte blok zeep in kleine vierkantjes gesneden en in de pot gedaan. Onder af en toe roeren laten smelten.

I choose to melt the soap in a glass pot in a pan of warm water, so the melting goes slow. I sliced the white soap in little squares and put it in the glass pot. Melt and stir, melt and stir.



Hieronder zie je dat ik kleur heb toegevoegd. Rood en blauw wordt paars, even roeren om te kijken of je tevreden bent met de kleur. Eventueel nog iets toevoegen. Ik heb hier ook de geur toegvoegd, ongeveer 20 druppels.

Below you can see that I added some colour. Red and blue makes purple, a quick stir and see if you are satisfied with the colour. If not, add some more colour. Also add the scent, about 20 drops.


Na het toevoegen van de geur en kleur de pot uit het water pakken en overgieten in een maatbeker. Daarna meteen met de maatbeker naar je mallen om ze te vullen. Giet de vloeibare zeep langzaam in de mal tot aan de rand. Het kan zijn dat er luchtbelletjes ontstaan, die kan je weg krijgen met een alcoholspray, ook te koop bij soapqueen.

After adding the colour and scent pick up the glass pot and pour it in the measuring cup. Go to the moulds and fill them. Pour slowly up to the edge. There can be airbubbles on the soap, you can get rid of them with a alcoholspray.




Ik heb de zeepjes s'avonds gemaakt en na ongeveer 45 minuten waren ze al hard. Voor de zekerheid heb ik ze de hele nacht laten staan en de volgende dag met een beetje wrikken (zo ontstaat er lucht om het zeepje heen) eruit gehaald. Dit zijn vrij eenvoudige zeepjes, maar er zijn nog veel meer leuke en mooie mogelijkheden. Kijk voor inspiratie op http://www.soapqueen.nl/ . Dit was voor mij de eerste keer, maar het is leuk en smaakt naar meer.

I made the soap in the evening and after 45 minutes they were solid. To be sure I left them for the night and the next day, with a bit of wrenching, I pulled them out of the mould. These soaps are very simple, but there are a lot of nice and beautiful possibilities. For inspiration take a look at http://www.soapqueen.nl/ or google for examples.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...