geld bloem / money flower




Zelf deze geld bloem maken? Je hebt nodig;

3 briefjes papiergeld
ijzerdraad
groen tape

Would you like to make this money flower yourself? This is what you will need;

3 pieces paper money
iron wire
green tape



Vouw je briefje dubbel.

Fold it double.


Vouw open en sla beide zijkanten 1/3 naar binnen.

Open it and fold both sides 1/3 in.


Vouw dubbel.

Fold it double.


Vouw open en vouw de hoeken naar binnen.

Open it and fold the corners inside.



Vouw boven en onderkant naar de middenlijn.

Fold up and down side towards the middle.


Vouw dubbel.

Fold it double.


Vouw nogmaals dubbel.

Fold it double again. 


Maak er drie in totaal.

Make three in total.


Pak je ijzerdraad.

Get your iron wire.


Stapel alle drie de briefjes op elkaar.

Stack all three papers on top of each other.


Leg je ijzerdraad er omheen en draai onderaan vast.

Put your iron wire around it and twist at the bottom.


Vouw de bloemblaadjes open en in de vorm die je wilt.

Fold the flower petals open in the shape you want.





Dit is een andere bloem die ik heb gemaakt. Ik laat deze nog even zien, omdat je de afwerking met het groene tape om de steel ook bij bovenstaande geld bloem kan gebruiken. Wikkel het tape strak om het ijzerdraad heen.

This is a nother money flower I made. I want to show you this one so you can see how to finish the stem with some green tape. Twist the tape firmly around the iron wire.

16 opmerkingen:

  1. hoe heb je die andere bloem gemaakt dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie. Klik op onderstaande link voor een werkbeschrijving van de andere bloem, de geldroos.

    http://marlydesign.blogspot.nl/2011/09/van-papiergeld-een-roos-maken-money.html

    Marly design.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de heldere uitleg Marly. Ik heb morgen een bruiloft en dit is een leuke en creatieve manier om geld te geven. Ik koop een mooie bos bloemen en stop er dan een paar van deze geldbloemen tussen. Komt helemaal goed :)

    Keep up the good work!

    Groeten Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Robert,

    Wat leuk dat je een reactie achter laat, top!! Ik wens je een gezellige dag toe en dat je cadeautje mag slagen.

    Liefs,

    Marly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. thanxx voor de duidelijke uitleg, a.s. zaterdag sinterklaas en een 19 jarige kleindochter heeft liever geld dan kadootjes maar voor de andere kleinkinderen 7 jaar is dat niet leuk dit is de perfecte oplossing voor ons bloemenmeisje dat in een bloemisterij werkt.

    groetjes en een fijne decembermaand
    Birgit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Birgit,

      Bedankt voor je reactie. Inderdaad een goed cadeau voor een tiener.....die ook nog eens met bloemen werkt!! Ik hoop dat jullie een geslaagde sinterklaas hebben gehad.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  6. Hoi Marly

    Wat een leuke site ik heb hem meteen onder mijn favorieten gezet ik heb de bloem gevouwen van 5 briefjes van tien en het laten verwerken in een boeket bloemen, veel leuke reacties hiermee gekregen.
    Groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Heleen,

      Wat leuk om te lezen!! geweldig ook dat je ze tussen het boeket gestopt hebt. Bedankt voor het achter laten van een reactie.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  7. Super duidelijk. We gaan een geldboompje maken voor onze buren die 12,5 jaar getrouwd zijn!

    Anne-Marie van der Wal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, i.d.d erg duidelijk en makkelijk te maken! Ik heb alleen de briefjes omgedraaid zodat je de cijfertjes niet ziet.
    Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor het delen, mooi cadeau voor de bruiloft van mijn nichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo, super dank om dat ideetje te delen, ik ga een klein boeketje maken ,mooier er orgineleren dan gewoon geld in een envelopje te steken, lieve groetjes en dikke knuffel Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk ik heb het met papier gedaan ben nog van plan het ook te doen met geld

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...