Zelf labels maken


Benodigdheden;
-transferpapier
-lint
-printer
-strijkbout
-computer met ontwerp programma, bijvoorbeeld met AAA Logo of paint shop pro
-lineaal en mesje


1)Ontwerp je eigen logo of naam met een ontwerp programma en print dit uit op transfer stand (lees de gebruiksaanwijzing van je transferpapier). Ik heb mijn logo zo breed gemaakt als het lint is. Zoals je kan zien is het logo in spiegelbeeld afgedrukt, zodat je logo uiteindelijk goed van links naar rechts te lezen is.


2)Snijd hierna met mesje en lineaal je logo's uit. Houd rekening met de breedte en hoogte van je lint.


3)Leg je uitgesneden logo met de naam naar beneden op het lint. Zet je strijkbout aan op zo'n 160 graden en zet de stoomfunctie uit. Strijk op aanwijzing van de gebruiksaanwijzing een aantal seconden over het label. Laat het in zijn geheel afkoelen.


4)Na het afkoelen voorzichtig de toplaag eraf halen. En dit is het resultaat........



16 opmerkingen:

  1. Ben ook nog niet zo lang bezig met een blogje en dingen naaien enz... zocht al even naar hoe je zo'n labels moet maken! Bedankt! Ik probeer het één dezer uit! (en je hebt meteen een eerste volger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je tutorial. Ik heb het gelinkt op mijn blog merelsenmusjes.blogspot.com
    Kijk maar eens.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En via De Merle kwam ik hier terecht. Ik wil ook nog steeds eens proberen zelf labels te maken. Transferpapier heb ik al weken in huis.... Zo moeilijk ziet het er niet uit. Binnekort maar eens ff een logo gaan uitwerken.

    Ik zou het leuk vinden als je ook op mijn blog langs komt.
    http://beessies.blogspot.com

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super super goed idee!!
    Ik maak zelf quilts, en dan wil ik aan de achterkant mijn naam en datum enzo, dat ga ik in het vervolg op jou manier doen
    Ik heb ook een blog, als je even wil kijken:
    willijn.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blog is dit zeg, ga je direkt volgen kan ik op mijn gemak eens rond neuzen.
    Groetjes Anita

    zou het leuk vinden als je ook eens bij mij kwam kijken.
    http://priegeltje.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey wat een super duidelijke tutorial! Vraagje, blijft het in de wasmachine ook gewoon zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi hoi,

      Ten eerste bedankt voor je reactie. Ten tweede een antwoord.....
      Ik weet het eigenlijk niet. Heb er zelf nog niet mee gewassen. Ik heb tot nu toe geen vervelende reacties gekregen van mensen die iets van mij met labels ontvangen hebben. Zodra ik meer weet volgt er nog een antwoord.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  7. Als je na het strijken nog een keer met bakpapier ertussen strijkt hecht het beter. Dan gaat het met wassen er minder snel af.

    Tevens kun je het in Word maken. Als je bij het printen bij papier aangeeft transfer/t-shirt papier spiegelt die automatisch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi,

      Bedankt voor je reactie en toegevoegde informatie. Altijd welkom en helpend voor mij en andere bezoekers.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  8. Ha fijne tip! Dank je voor het delen! Ik gebruik ook wel eens transferpapier, maar had dit niet bedacht...
    Groetjes, Bee! beesblaasblog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jenneke,

    Bedankt voor het delen!

    Liefs,

    Marly.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor het voorbeeld met duidelijke uitleg ..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi!

    Waar koop je zulk lint en transferpapier?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi!

    Waar koop je zulk lint en transferpapier?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...