geld hartje vouwen / folding money heart



Ik heb het bovenste randje van het biljet net iets omgevouwen, zodat er straks bij het dubbel vouwen een vierkant ontstaat.

I folded the upper strip, so when you fold the paper double it will be a square.



Vouw het vierkant dubbel in een driehoek.

Fold the square double in a rectangle shape.


Vouw het beide kanten op, zodat er een kruis ontstaat.

Fold both way's so you will see a cross.


Leg her vierkant in spekvorm voor je en vouw de bovenste punt naar de middenlijn.

Put the squar in front of you (like above) and fold upper point down to the middle line.


Vouw de onderste punt naar de bovenste horizontale lijn.

Fold the lower point to the horizontal line above.



Vouw beide zijden naar binnen toe en je ziet een hart ontstaan.

Fold both sides inside and you will see the hart.



Draai je geld om en vouw de bovenste puntjes en puntjes aan de zijkant om.

Turn the money and fold the points above and sides inside.


Draai het geld om......en je hartje is klaar!!

Turn the money.....and your hart is ready!!

40 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk, kom je weer eens met een ander kadootje aanzetten i.p.v. een gevulde envelop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een briefje van 20 gebruikt. ook heel erg leuk geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties.

    Inderdaad met elk biljet te maken,ze blijven leuk!! Daarnaast zou je het ook kunnen proberen met gekleurd papier.

    Liefs,

    Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk,
    Alleen een briefje van 5 werkt niet zo heel goed hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jawel hoor! net gedaan en hij is best goed gelukt!
      xx

      Verwijderen
    2. bij een briefje van vijf hoef je de rand niet een stukje om te vouwen, het is al een vierkant.

      xxx

      Verwijderen
    3. Ik heb net ook het briefje van 5 gevouwen, ziet er erg leuk uit! Nu nog 9 andere, cadeautje voor een bruiloft :)

      Verwijderen
  5. Als je dit 4 x doet (dus 4 hartjes maakt) en je legt ze in het rond tegen elkaar heb je ook nog eens een klavertje 4 van hartjes. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt heel er leuk, bij ons zijn mensen 25 jaar getrouwd dus had ik een briefje van 50 en het ziet er super leuk uit!, ik doe hem ook nog eens bij mijn zelfgemaakte kaart!
    heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt leuk, weer eens een andere vorm dan een waaier. Mijn broer gaat woensdag trouwen , briefje van 50 werkt perfect!
    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt allemaal voor de lieve reacties. Leuk ook de tip van DyDy om met 4 stuks een klavertje 4 te maken. Dat ga ik dus ook eens proberen.

    Liefs,

    Marly.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt heeel erg leuk!! Vooral voor een verjaardag waar je geld geeft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk!
    Ik heb het zojuist ook genruikt, enorm bedankt voor de handige uitleg!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk extraje voor bij een kadootje...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor de goeie uitleg. Ik ben niet ze handig maar zelfs mij lukt dit.

    Angela.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend leuk! Echt top. Ik heb ze boven op een doos merci geplakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend motiverend al die reacties :)

    Het geld hartje wordt goed bekeken en zo te lezen ook vaak gemaakt.Dit is dus de reden dat ik blog!! Dat zet weer aan tot nieuwe ideeen.

    Liefs,

    Marly.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het gaat goed hardstikke leuk ik vouwde er een voor iemand die 50 word en de 50 van hett broefje van €50 dat was heel leuk
    xx marith 12 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gaat ook met papier hoor je moet niet persee geld gebruiken :) :p :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik heb het met een briefje van 5 gedaan en het is heel leuk kan eerst niks bedenken en nu heb ik iets wat je niet vaak zit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Reacties
    1. Ik vindt ze zelf ook nog steeds schattig om te maken en geven.Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  19. super leuk! ik heb het gebruikt om een briefje van 5 in de verjaardagskaart van m'n vriendin te stoppen !

    x arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuk, maar ik vind het wel een beetje lastig, het zal wel aan mij liggen :p
    Ik blijf oefenen!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan inderdaad lastig zijn. Ik heb het ook een paar keer moeten doen voor ik het onder knie had. Zoals je zelf schrijft.....blijven oefenen.

      Verwijderen
  21. Heel leuk! plak een aantal "hartjes" van 20 op een schilderijtje voor het huwelijk van een collega. Een keer wat anders dan in een enveloppe!
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Simone,

      Wat leuk dat je een berichtje achter laat, bedankt!! En succes met je cadeautje.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  22. Echt super!
    Ik heb het vandaag gedaan met een briefje van 5 en het werkt echt goed!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toppie!! Leuk om je bericht te lezen, dank je voor het plaatsen.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Superleuk!!! Ook leuk om op een kaartje te plakken als je ook al een ander cadeautje hebt, bijvoorbeeld met een briefje van 5 krijg je een heel schattig klein hartje :) Had eerst ergens anders een andere manier gevonden, maar die was veel te lastig, en wilde totaal niet lukken.
    Deze heb je zo klaar en ziet er supermooi uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sanne,

      Leuk dat je reageert!! Dank je wel. De hartjes blijven schattig en zijn inderdaad niet moeilijk te maken.

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  25. Dag Marly,

    Wat een leuke en eenvoudige manier om een hartje te vouwen! Ik heb, na even geoefend te hebben met 1 briefje van 20, het uiteindelijk gedaan met drie briefjes van 50 aan elkaar geplakt met plakband. Zo wordt het hartje wat groter en steviger. Ik ga het morgen in een heliumballon stoppen voor een 12,5 huwelijksfeest van vrienden van mij. We geven dit met onze hele vriendengroep.

    Groet,

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandra,

      Wat een leuk idee om de gevouwen hartjes in een heliumballon te stoppen. Een leuke tip voor anderen die hier doorheen lezen. Bedankt!

      Liefs,

      Marly.

      Verwijderen
  26. Dankjewel voor het delen van deze tutorial. Ik blogde er net over ;). En ben je meteen gaan volgen want ik zie wel heel veel leuke tutorials langskomen :).
    Warme groetjed van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...